Monday, December 31, 2012

Pertandingan Mereka Cover E-novel???

Semenjak blog ini diwujudkan memang tak pernah ada sebarang bentuk pertandingan ker atau saja2 nak buat giveaway pada pembaca.  Bukan kemut nak keluar duit beli hadiah tapi macam blur nak buat pertandingan jenis macam mana.

Jadi sempena nak menyambut tahun baru ni, julung-julung kalinya saya nak buat pertandingan mereka cover novel.  Owhh...  Saya memang tak kreatif bab nak mereka2 cover novel ni *sebenarnya saya tak pandai nak guna photoshop segala bagai itu*  Jadi korang bantulah saya yer.  :)

Untuk cerita yang mana?  Hihihi... Mestilah cerita yang sedang rancak diupload setiap minggu di dalam blog saya ni.  Cerita Kupilih Hatimu.  Tak ada sebarang syarat pun.  Tapi kat dalam cover tu silalah masukkan gambar-gambar watak yang saya gambarkan ketika menulis Kupilih Hatimu ini.


Adiputra sebagai Imran Hadi



Asmirandah sebagai Intan Nurain



Taufik Batisah sebagai Amir Haikal



Lee Dong Wook sebagai Micheal Lee a.k.a Mikail Lee Abdullah


Wahh gitu...Kelas Memandu Ravi sungguh tak saya berangan semasa menulis cerita ni.  Ekkekeke...  Kalau rasa gambar kat sini tak cun boleh ajer ganti dengan gambar lain asalkan orangnya sama.  Saya tak nak tiba-tiba muka Lee Dong Wook jadi muka Nazim Othman pula okey.  Pada saya LDW dengan Nazim Othman ni tetap tak sama! 

Pertandingan ni akan bermula 1 hb Januari sehingga 31 Januari 2013.  Sebulan kut! Cover novel yang dah siap boleh emel pada saya di akubintangbiasa@gmail.com.  Pemenang akan ditentukan dengan cara yang akan saya fikirkan kemudian. 

Hadiah?  Ada...ada.. Dah nama pun pertandingan mestilah ada hadiah kan.  Hadiah misteri tau.  Tapi janganlah pula korang mengharapkan saya menghadiahkan korang dengan tiket penerbangan pergi balik ke Korea Selatan ataupun pakej percutian di Instanbul pula.  Ini cuma pertandingan cover enovel ajer korang.   Tak perlu canggih-canggih sangat.  Saya perlu cover yang standard2 macam cover enovel yang biasa ajer.  Yang penting kreatif. 

Yang banyak sangat masa terluang tu marilah join.  Hadiah misteri menanti anda!!  Pertandingan ni tak ada syarat yang susah-susah pun.  Cukup dengan:

1. Kena letak gambar watak2 dalam cerita ini.
2. Tarikh tutup penyertaan 31 Januari 2013.
3. Emelkan hasil kerja anda di akubintangbiasa@gmail.com (jangan lupa letak nama, alamat dan nombor telefon sekali yer)
4. Keputusan pertandingan ini adalah muktamad. 


Sekian.  Terima kasih.

p/s:  Tak sabar nak tengok cover2 enovel yang menarik dari korang semua!!

6 comments:

Nur Sabrina said...

ngeee... terasa nak masuk :D

Unknown said...

tangan saye ni kaku...
tp tringin nk join...
heh.
mcm mana tu eh??

Kira Lee said...

saya suka...nak masuk lar...huhu..watak-wataknya pun boleh tahan juga..

asam-laksa.blogspot.com said...

I likely :3

Unknown said...

0mg..taufik batisyah pn trsenarai...chayok!!..0ne people,0ne nation,0ne spore..♥♥♥
hady putra vs taufik batisyah...like it

~uly~

Unknown said...

hello , untuk pertandingan ni dah ada pemenang ke? :D