Wednesday, July 21, 2010

YESS BOSS!! BAB 13

Ilham merenung tunak wajah Aryana. Kemudian matanya ditalakan pada kepingan gambar yang Aryana susun di atas meja. Lama dia meneliti setiap keping gambar. Ikutkan hati mahu sahaja Aryana ni diketuk-ketuk kerana sanggup berkomplot dengan mama untuk mencari calon jodoh untuk dirinya. Pengkhianat betul…
Aryana bersabar menanti keputusan bos. Aryana pula berdoa-doa supaya bos pilih seorang dari calon yang melambak di depan ni. Dia dah jenuh mengatur temu janji bos dengan calon-calon pilihan Datin Rokiah Kamsan ini. Jika tak jadi maka sia-sialah usahanya itu.
Tugas menjadi tukang cari jodoh ini bukan senang rupanya. Ditambah pula dengan tugasan hakiki yang tak pernah nak habis menambahkan lagi beban. Penat sungguh. Inilah yang dikatakan tak ada kerja cari kerja. Sukarela sangat nak menjadi tukang cari jodoh untuk bos. Sekarang rasakan. Marah Aryana pada diri sendiri.
“Bos. Takkanlah satu calon pun bos tak berkenan.” Ngomel Aryana.
“Awak pun Aryana. Takkanlah tak tau citarasa saya macam mana.” Balas Ilham.
Aryana menggaru kepala. Kalau nak diikutkan citarasa bos alamatnya semua yang ada ni kena buang masuk tong sampahlah jawabnya.
“Tau. Tapi inikan semua pilihan Datin. Pilihan mama bos. Bos jangan risau. Yana dah siasat latar belakang semua calon ni. Semuanya ok. Semuanya datang dari keluarga baik-baik.” Ujar Aryana cuba meyakinkan bos.
“Dah tak ada. Tak ada. Jangan nak memandai. Batalkan semua temujanji tu. Saya tak berminat.”
“Bos ni….Nanti nak jawab apa dengan mereka semua kalau batalkan temujanji tu?”
“Itu masalah awak. Siapa suruh berkomplot dengan mama tak bagi tahu saya.”
“Tu bos tanya Datin lah.”
“Dah..Dah..Saya ada banyak kerja nak dibuat ni. Pergi bawak keluar semua gambar ni. Saya taknak tengok.”
Aryana menyusun kasar gambar tersebut dan memasukkannya kembali ke dalam envelope. Ini apa yang nak dikatakan pada Datin Rokiah Kamsan kerana misinya gagal.
“Yana, ini last warning. Kalau buat lagi benda tak berfaedah macam ni saya tak teragak nak kenakan tindakan disiplin pada awak.” Ujar Ilham tegas.
Haahh.. Mulut Aryana melopong. “Bukan Ya..”
“Ahh.. Tak ada. Last warning. Ingat tu yer…” Ilham cepat mencelah.
“Yess bosss….” Lemah Aryana menjawab.

10 comments:

Anonymous said...

cket sngt la

Miss Kira said...

ala..
cian yana..
huhuhu

dontbelong2u said...

x puas nak baca nie,

iffahnazifa said...

Kesian yana.
Apela boss nih..huhu

aNYsa said...

nak lagi..ceket sangat.

izah said...

Awat sikit sangat..sambungla lagi yer... tq

...CiKdiDa... said...

alaaaaaaaa...pendek sgt! nk lg! rndu yana n bos! ehehe

MaY_LiN said...

ala boss ni cakapla,,
"sesenang yana je jadi partner saya.."
kan senang..
boss boss

miznza84 said...

ala skitnye..
tak puas...

pu3indah said...

tak cukup... nak lagiiiiii hehehe