Friday, December 26, 2008

Baju Pengantin Mak Andam Bab 19

Nikmatnya dapat duduk di rumah. Stok baju kotor dalam bakul sudah habis di basuh. Hanya perlu tunggu kering sahaja. Selepas itu bolehlah dilipat. Pagi ini tak terasa nak sambung tidur setelah selesai solat subuh. Selesai bersolat, terus memulakan tugas mengemas rumah. Apahal lah rumah anak dara penuh dengan habuk. Sudah boleh dibuat bedak muka. Aleeya mengelap cabinet tv dengan kain yang telah disembur dengan Lemon Fledge terlebih dahulu. Iwa pula, begitu tekun mengelap cermin tingkap dengan glass cleaner. Anis pula, ambil tugas untuk membuat sarapan pagi. Tapi dia main ngelat. Katanya mahu masak nasi goring untuk sarapan pagi ini. Kalau dengar dari cara dia bercakap semalam, rasanya mahu dikecohkan satu flat ini, macam dia seorang sahaja yang tahu masak nasi goring. Nasi goring pakai perencah Adabi pun mahu disensasikan satu rumah. Akhirnya ke kedai mamak Prisint 9 itu jugak dia pergi. Pergi tapau roti canai. Macam-macam perihal perangai budak-budak di dalam rumah ini.
Jam di dinding sudah menunjuk ke angka sepuluh. Nak masak untuk makan tengah hari masih terlalu awal lagi. Stok makanan basah di dalam peti sejuk masih ada lagi. Dua hari lepas baru sahaja membeli stok barang basah di pasar malam Prisint 2. Anis pun tidak balik dari mapley lagi. Entah-entah Anis pergi tapau roti canai dekat mapley Bandar Baru Bangi ker. Lambat sangat. Perut sudah berkeroncong tak tau berirama lagu apa. Nescafe panas yang siap dibancuh di dalam teko kaca dituang ke dalam mug. Biskut lemak empat segi Hup Seng di celup ke dalam Nescafe panas berasap nipis. Biskut yang sudah sedikit lemau itu dimasuk cepat ke dalam mulut. Jika lambat masuk ke dalam mulut nanti, pasti biskut yang sudah lembut itu akan patah. Iwa yang sudah siap mengelap cermin tingkap, segera duduk di meja makan menyertai Aleeya. Aleeya menuang Nescafe panas untuk Iwa. Tupperwarre biskut lemak empat segi Hup Seng tadi dihulurkan kepada Iwa. Segera Iwa mengambil sekeping biskut dan dicelupkan ke dalam Nescafe sama seperti yang Aleeya lakukan tadi.
“Aku rasa Anis mesti tolong anei tu basuh pinggan dulu?” Rungut Iwa. Dari pukul lapan tadi pergi beli roti canai sampai ke pukul sepuluh tak balik-balik lagi. Apa anei ni baru nak uli tepung untuk dibuat roti canai ker?
Aleeya hanya tersenyum. Mesti Iwa tengah lapar gila sekarang ini. Kalau tidak takkanlah dia boleh merungut-rungut sebab Anis lambat balik.
“Releks lah. Sikit lagi baliklah makcik tu.” Aleeya cuba menenangkan Iwa yang sudah kelihatan sedikit bengkek itu.
Iwa hanya mencebik. “Arrgghh… Laparnya.” Iwa mengeluh perlahan. Kepala diletakkan di atas meja makan.
Aleeya menggeleng kepala. Apa kena minah yang seorang ini. Gaya macam sudah seminggu tak makan sahaja rupanya. “Sabarlah. Aku pun lapar jugak ni. Kau ni. Bersyukur sikit. At least ada jugak biskut kering ni.” Kata Aleeya. Biskut tadi ditunjuk tepat ke mata Iwa. “Cubalah bayangkan kesusahan orang-orang dekat Afganistan tu. Jenuh tau. Tahan lapar. Ini baru lapar sikit dah nak mengeluh.” Sambung Aleeya lagi. Kadang-kadang orang kita ini, bukannya tahu bersyukur. Mensyukuri nikmat Tuhan. Bila sudah tersungkur, baru ingat pada Tuhan yang maha Esa. Aleeya cuba muhasabah diri.
“Kau ni macam berceramah dalam Al Kulliyah pulak.” Balas Iwa lemah.
“Bukan ceramah. Nasihat.” Kata Aleeya lagi.
Pintu rumah dikuak. Terpacul muka Anis di muka pintu dengan mempamerkan gigi yang tersusun. Bungkusan roti canai diletakkan di atas meja makan. Segera dia ke dapur untuk mengambil pinggan dan mangkuk.
Aleeya hanya membuat muka sedikit pelik Ini apa sakit. Masuk-masuk rumah sudah tersengih macam iklan ubat gigi sahaja gayanya. “Lambatnya kau balik?” Aleeya sekadar bertanya.
Anis masih lagi dengan sengih kerang busuknya tadi. “Orang ramai. Selak orang baru Nampak anei yang tebar roti canai tu.” Kata Anis bersungguh-sungguh. Memangpun keadaan di mapley Pricint 9 itu akan dibanjiri manusia untuk bersarapan pagi. Tambah-tambah pula hari ini cuti am. Lagilah berganda pelanggan yang datang bersarapan. Ramai yang membawa ahli keluarga masing- masing untuk menjamu selera.
Iwa mencebik mendengar cerita Anis itu. Biarlah Cik Anis dengan cerita yang entah boleh pakai entah tidak itu. Baik aku belasah ajer roti canai yang tengah panas-panas ini.
Anis memandang Iwa. Giliran dia pula mencebik melihat muka Iwa yang tidak beriak itu. “Betul lah ramai orang tadi. Korang ingat aku nak menyongket ke mana lagi pagi-pagi macam ni. Tak ada maknanya.” Kata Anis. Tak baik tau Iwa buat muka macam tu. Dah ler penat menunggu giliran tadi. Balik-balik dibuatnya muka macam tu.
“Aku tak cakap apa.” Balas Aleeya cepat.
Anis menjuihkan mulut kea rah Iwa.
“Aku tak cakap apa.” Slumber Iwa berkata.
“Elleh..” Anis mencebik.
“Ah sudah-sudah tu. Jom kita makan.” Aleeya bersuara. Takkanlah nak bergaduh depan rezeki. Macam budak-budak Tadika Kemas.

“Hai. Kata nak studi.” Anis berkata sambil melabuhkan punggung di sebelah Aleeya. Segera Aleeya ke tepi sedikit untuk member ruang pada Anis. Asyik sangat Aleeya menonton dvd Hindustan di depan mata. Di layannya Dil To Pagal Hai dari lepas makan sarapan tadi sampailah sekarang. Sudah masuk dua jam Aleeya duduk mengadap filem Hindustan ini. Filem Hindustan yang pernah famous semasa zaman sekolah menengah dulu, masih di layan juga oleh Aleeya.
“Sikit-sikit nanti aku studilah. Lepas lunch karang.” Tenang Aleeya menjawab. Mata masih setia di kaca televisyen. Bagi can pada diri sendiri untuk release tension sedikit. Apa salahnya. Lagipun sudah lama tidak menonton file mini. Agak evergreen jugaklah menonton Dil To Pagal Hai ini. Dulu punya filem Hindustan, semua best-best belaka. Tidaklah macam sekarang ini. Semua mahu jual rupa, tetapi filem macam hampeh. Tak kuasa rasanya mahu menonton filem-filem Hindustan yang baru-baru ini. Tak ada yang special. Steorataip. Sama sahaja semuanya.
“Yer lah tu lepas lunch baru kau studi. Kau dengan ular sawa sama ajer. Silap kau tak boleh telan orang ajer. Lepas makan, terus berlingkar atas tilam. Tidur. Tu ajerlah kerjanya.” Perli Anis.
Aleeya memandang Anis. Bukan mainnya bulut Anis ni. Mengata aku sesuka hati. Tak berinsurans punya mulut. Main tuju ajer. “Kalau aku ular sawa, engkau orang pertama aku telan.” Kata Aleeya geram.
Ketawa Anis berderai. Dijelir lidah buat hadiah untuk Aleeya.
Malas Aleeya mahu melayan karenah Anis ini. Baik layan Hindustan. Lagi satu jam habislah. Lepas itu, bolehlah sambung studi. Join Iwa sekali, yang tengah bertungkus lumus mengadap buku dari pukul sebelas tadi. Sudah masuk senarai sebagai calon anugerah dekan untuk semester ini kut. Semangat gila dia belajar.
Tengah sedap melayan Hindustan di depan mata, tiba-tiba telefon bimbit di atas meja kopi berbunyi minta segera diangkat. Telefon bimbit yang berbunyi itu segera dicapai malas. Skrin telefon diperhatikan. Aleeya mengeluh. Mesti Zain sudah buat perangai tidak faham bahasanya lagi. Sudah diberitahu melalui mesej pagi tadi, yang agenda aku pada hari ini adalah hanya duduk berteleku di rumah untuk belajar. Walaupun bunyinya agak skema, apa ada hal. Memang nak kena belajar pun. Macam mana mahu skor. Kalau kerjanya hanya mengular sahaja. Tak baca buku. Tak ulangkaji. Tak mentelaah. Telefon bimbit di tangan dihulurkan kepada Anis yang sibuk membaca majalah. Terpinga-pinga Anis sekejap melihat telefon bimbit Aleeya disuakan ke mukanya. Anis mengerut dahi tanda tidak faham. Aleeya hanya member isyarat menyuruh Anis menjawab panggilan itu. Segera Anis menyambut panggilan yang sudah agak lama dibiarkan itu. Ikon loud speaker ditekan. Ready for take. One. Two. Three and Action!!!!
“Assalamualaikum.” Kata Anis.
Aleeya sudah buat gaya orang mahu termuntah. Naik jengkel aku melihat Anis berlagak poyo control ayu.
“Waalaikummussalam. Siapa ni?” Zain bertanya. Pasti. Itu bukan Aleeya.
Anis minta dialog yang seterusnya dari Aleeya. Aleeya hanya mengisyaratkan, ‘hentam sajalah’ pada Anis. “Dalam surat beranak nama Anis Fadzdia. Dalam kad pengenalan yang berwarna biru tu pun tertulis Anis Fadzdia jugak. Tapi orang selalu panggil Anis ajer.” Balas Anis.
Aleeya sudah mula ketawa mendengar dialog rekaan Anis tadi. Segera mulut ditekup dengan telapak tangan agar suaranya dapat di tahan. Melampau betul ayat pengenalan diri Anis tadi. Tentu Zain sudah pening kepala. Pasti Zain terpaksa menelan dua biji activfast selepas bercakap dengan Anis nanti.
“Aleeya ada?” Tanya Zain lagi.
Sekali lagi Anis memandang wajah Aleeya. Aleeya terfikir-fikir alasan apa mahu diberikan. Belum sempat Aleeya habis berfikir, Anis sudah terlebih dahulu memotong.
“Aleeya demam lah. Tak larat nak jawab call awak. Sekarang ni pun tengah baring dalam bilik.” Tipu Anis lagi.
Aleeya mengukir senyuman segaris. Ibu jari dinaikan. Tanda very good.
“Dia demam?” Zain bertanya untuk memastikan apa yang didengarinya tadi. Aleeya demam? Demam kerana rindukan bekas kekasihkah dia?
Aleeya memandang Anis. Dia mengangguk laju.
“Haah. Dia demam.” Balas Anis.
“Tak apalah. Sampaikan salam saya pada dia. Pesan pada Leeya, jangan lupa makan ubat.”
Aleeya sudah malas mengambil pusing dengan perbualan secara langsung itu lagi. Mata ditala kembali mengadap televisyen. Sekarang, pandai-pandailah Anis mematikan perbualan tidak sengajanya dengan Zain.
“Okey. Insyaallah.” Balas Anis.
“Assalamualaikum.”
“Waalaikummussalam.” Talian telah dimatikan.
Anis mengangkat kening memandang Aleeya. Tangannya dihulurkan.
Aleeya buat muka pelik. Ini apahal pulak ni. Aleeya pula mengangkat kening.
“Upah.” Kata Anis pendek.
“Upah?” Tanya Aleeya pendek.
“Yer lah. Kau ingat senang ker nak berlakon tadi.”
“Takda maknanya. Tak natural langsung.”
“Tapi dia percaya tau.”
Aleeya mencebik.
Anis ambil posisi duduk di atas lantai. Kepala sudah diberikan kepada Aleeya.
“Apa ni?” Aleeya bertanya.
“Jangan nak buat-buat tanya pulak. Cepat. Cabutkan rambut gatal aku ni.” Arah Anis.
“Aku nak tengok tv.” Rungut Aleeya.
“Tengok pakai mata. Bukan pakai tangan.” Balas Anis.
Aleeya mencebik. Dia mendengus geram. Ngee.. .. menyesal pulak mintak tolong dari Anis. Tak pasal-pasal kena tarik rambut gatal dia pulak. Nak buat macam mana. Anis dah tolong. Digagahkan juga jari-jemari ini mencari-cari rambut bengkang bengkok bagai ular kena palu itu. Bila terjumpa, terus rambut gatal itu di cabut terus ke akarnya. Kasi botak karang. Baru padan muka.

**********
“Apa ni?” Kak Mas bertanya seperti orang bodoh.
Zain mengerut dahi seribu. Takkanlah kakak ipar aku ni dah tak kenal ayam dengan ubi kentang lagi. Bukankah Kak Mas juara memasak di dapur ker. Menantu kesayangan mak lah katakan. “Ayam dengan ubi lah kak.” Jawab Zain.
“Memanglah ayam dengan kentang. Bukan akak tak tau. Tapi nak buat apa?” Kak Mas bertanya lagi. Zain ingat mata aku dah rabun ker. Tak tau macam mana rupa ayam. Macam mana rupa kentang. Tiba-tiba dating sini bawak segala macam, nak disuruh aku buat apa. Kalau nak makan, pergi sahaja cari di dapur. Macam tak biasa pulak dating makan free kat sini.
Zain mempamerkan gigi sebaris. Dia tersengih. “Masak sup kak. Teringin pulak nak makan sup ayam panas-panas hari ni.” Tipu Zain. Sebenarnya bukan dia teringin sangat nak menghirup sup buatan Kak Mas, tapi ini untuk Aleeya yang sedang demam. Tentu berselera sedikit orang yang demam itu, kalau dapat menghirup kuah sup ayam yang panas-panas. Makan dengan nasi, kasi banjir lepas tu jangan lupa pancut sedikit kicap Cap Kipas Udang. Barulah masyukkk….
Kak Mas membulatkan mata mengadap Zain. Apa hal. Angin tak ada. Ribut tak ada. Tiba-tiba Zain dating sini suruh aku masak sup untuk dia pulak. Macam ada sesuatu ajer dalam kepala adik ipar aku ni. Masakan Zain tiba-tiba teringin nak makan sup ayam. Biasanya, makanan itu jarang dia makan. Katanya, makan sup ayam ni macam orang berpenyakit sahaja. Hari ni, dari pandangan mata, Zain Nampak sihat walafiat. Sihat sejahtera. Mesti ada yang tak kena. “Ni nak masak untuk saper pulak ni?” Kak Mas bertanya. Cuba serkap jarang.
Zain masih dengan sengihnya tadi. Pandai Kak Mas main serkap-serkap. “Untuk kawan. Kesian dia kak. Tengah demam.” Jawab Zain jujur. Apalah sangat nak berahsia dengan Kak Mas ni. Kak Mas kepala okey. Sporting. Ada masa menjadi penasihat bab hati dan perasaan aku jugak.
Terukir dibibir senyuman segaris tatkala mendengar jawapan Zain itu. Sah. Kan aku dah kata. Mesti ada udang di sebalik batu punyalah. “Kawan perempuan ker?” Kak Mas meneka. Kening diangkatkan.
Zain sudah jadi malu-malu kucing apabila Kak Mas menyoalnya begitu. Kemudian dia, mengangguk perlahan. “Bolehlah yer kak.” Zain sudah seperti merayu. Dalam hal ini, Kak Mas ajer yang boleh tolong. Takkan aku nak masakkan sup untuk Aleeya. Mahunya nanti Aleeya yang hanya demam biasa it uterus kena cirit birit makan sup buatan Mohd Zain. Buat naya anak dara orang ajer tu namanya.
“Tak patut betul. Tak kenalkan dengan akak.” Giat Kak Mas lagi.
“Alah. Nantilah kak. Kalau dah jadi nanti orang kenalkanlah.” Balas Zain.
“Macam tu pulak. Apa-apalah Zain. Janji, selagi tak ada ikatan yang sah, jangan nak buat macam-macam dengan anak dara orang.” Nasihat Kak Mas.
Zain sekadar tersengih. “Insyaallah kak.”
“Ni nak isi dalam apa pulak ni kalau dah siap sup ayam untuk kawan awak tu.” Tanya Kak Mas.
Zain menggaru kepala yang tidak gatal. Nak isi dalam apa pulak ni. Bukan aku ada bawa termos sekali. Rembat Kak Mas punyalah. Nanti ganti balik. “Pakai termos akak dulu lah. Nanti orang ganti.”
Kak Mas hanya menggeleng kepala. Macam-macam adik ipar aku ni. Segera dia membawa ayam dan kentang yang dibawa oleh Zain tadi ke dapur untuk memasak sup ayam seperti yang diminta.
**********
Jam di dinding sudah menunjukkan pukul dua petang. Baru masuk satu jam mengadap buku, mata terasa sudah berat semacam sahaja. Rasanya macam baru lepas letak Gam UHU. Inilah kerja syaitan. Tak habis-habis menganggu hidup anak cucu Adam. Pantang mahu buat benda baik, pasti akan datang mengganggu. Tadi, semasa menonton Hindustan yang tiga jam lamanya, sedikit pun tidak terasa mengantuk. Ya Allah. Apa nak buat ni? Mengantuk sangat ni. Macam malam tadi masuk kerja syif malam.
Segera Aleeya menuju ke dapur. Membancuh Nescafe panas buat penyegar badan. Dikeluarkan dari cabinet dapur, segala macam makanan ringan yang ada. Ini semua stok peribadi yang dibeli pakai duit sendiri. Memang stok makanan ringan ini sengaja disimpan untuk kegunaan di saat-saat macam ni. Semoga, lepas pekena Nescafe dan Jack n Jill barang sebungkus dua mata boleh jadi segar bugar kembali. Bersemangat sikit mahu meneruskan ke bab yang seterusnya di dalam buku setebal dua inci itu. Yer lah tu bersemangat. Ini kalau emak Nampak buat gaya macam ni semasa tengah belajar mesti mak akan cakap; “Ini nak mentelaah ker, nak mentadarah…” Aleeya tersenyum. Lama juga tak dengar suara emak pot-pet-pot-pet duk marahkan aku. Aleeya menggelengkan kepala.
“Woiitt!!” Sergah Anis dari muka pintu bilik.
Aleeya hanya merenung sahaja wajah Anis itu. Sudah dijangkakan. Pasti Anis tengah bosan sebab tak tahu nak buat apa. Pasti Iwa tak kuasa melayan karenahnya, jadi dia datang pula kepada aku. Aku pun, sorry to say, memang tak kuasa dua melayan makcik yang seorang ini.
Anis mencebik apabila tidak ada siapa pun sudi melayannya. Segera dia keluar dari bilik Aleeya. Remote tv ditekan-tekan, mencari siaran televisyen yang boleh dilayan mengikut seleranya. Bosan!!! Tiba-tiba dia menjerit perlahan. Mengharap perhatian. Tetapi hampeh. Aleeya dan Iwa masing-masing buat pekak tak dengar apa-apa.
Tengah semua orang sibuk dengan aktiviti bebas masing-masing, terdengar suara orang memberi salam dari luar pintu rumah. Segera Anis berlari anak ke muka pintu. Pintu dikuak. Terpacul seorang lelaki, wajahnya itu dia ingat-ingat lupa. “Macam biasa aku melihat muka ini. Tetapi dimana ya?” Anis berdialog sendiri menggunakan baris ayat yang terdapat di dalam skrip filem Senario Lagi.
Lelaki itu hanya tersenyum. Pasti ini Anis. Satu-satunya teman serumah Aleeya yang free hair. Aleeya kata, Anis belum mendapat seru. Jika sudah mendapat seru nanti, pandai-pandailah dia pakai tudung. Nasihat sudah diberi. Terpulang pada diri sendiri, sama ada mahu terus begini atau sebaliknya. Anis tidak buat yang bukan-bukan pun, itu sudah cukup baik.
“Sorry bhaiya. Saya tak nak beli karpet.” Anis berkata sambil mengelengkan kepala laju. Memang dia tak berapa hendak mengingati siapa lelaki ini. Mungkin juga lelaki ini, Bhai jual karpet yang selalu kutip hutang di sini. Entah. Hentam sahajalah.
Zain mengerut dahi. Matanya sudah dibulatkan memandang Anis. Cess!! Ingat Aleeya seorang sahaja penghuni rumah ini yang tidak berinsurans mulutnya. Rupanya ada rakan seangkatan yang sama-sama bercakap ikut sedap mulut. Aku yang punya wajah Melayu tulen dikatanya Bhaiya jual karpet.
“Saya Zain. Kawan Aleeya.” Zain memperkenalkan diri.
“Owwhhh!!! Zain. Kawan Leeya.” Anis sudah separuh menjerit. Sengaja dia menguatkan volume suaranya, agar budak yang tengah sibuk di dalam bilik hadapan itu dapat mendengar dengan jelas.
Aleeya yang sedap menyalin nota, tersentak dengan suara Anis itu. Zain datang!! Adoii.. Apakerhal nyer ni Yong!! Anis tolong aku. Tolonglah kelentong apa pun. Janji jangan sampai terkantoi. Aleeya berdoa.
Iwa di bilik sebelah segera keluar, mahu jadi penyibuk sekejap. Dapat juga berkenalan dengan teman tapi mesra Aleeya ini.
“Hai. Saya Iwa.” Iwa melambai-lambai tangan kea rah Zain dari belakang pintu. Separuh badan masih dibelakang pintu. Hanya kepala sahaja yang Nampak. Betullah kata Anis. Boleh tahan mamat ni. Tapi, Anis pun tak tipu. Memang Azizul itu lebih handsome sikit berbanding Zain. Tapi, apa ada hal. Janji hati mahu baik. Apa ada pada rupa. Hanya keindahan sementara semata-mata.
Zain hanya tersenyum. Disangkakan Aleeya yang keluar. Tetapi wajah lain pula yang menjelma.
“Aleeya tengah tidur, awak. Ermm.. Kejam pulakkan kalau kita kejutkan si demam tu. Nak bagi masuk…ermmm…ni rumah anak dara. Man no entry.” Kata Anis.
Terukir sebuah senyuman buat teman-teman serumah Aleeya yang mesra alam itu. “Saya tau. Saya datang Cuma nak hantar ni.” Kata Zain sambil menghulurkan baling termos.
“Untuk kita orang takda ker?” Sela Iwa pula. Ditanyanya soalan gatal pada Zain.
Zain ketawa mendengarkan soalan dari Iwa. “Makanlah sekali. Saya bawak banyak tu. Nak jemput jiran sebelah sama-sama open table pun boleh lagi tu.” Zain bersuara. Seronok juga budak-budak dalam rumah ini. Semua macam happy go lucky. Kepala dia orang satu patern dengan Aleeya. Gila-gila.
Iwa mencebik tatkala terasa diri bagai diperli. Anis pula sudah berderai ketawanya.
“Tak apalah. Saya balik dulu. Kirim salam dekat Aleeya.”
“Salam apa?” Sengaja Anis bertanya.
“Salam sayang.” Balas Zain lalu terus berlalu pergi menuruni anak tangga.
“Yuuuhhhuuu…” Iwa dan Anis menjerit kecil. Serentak.
Aleeya terus keluar dari bilik selepas Zain pergi. Dilihatnya Iwa dan Anis sedang duduk di kerusi meja makan. Memandang bekas termos di atas meja. Aleeya terus mengambil tempat. Segera mereka bertiga membuka penutup termos tadi untuk mengetahui isi dalamnya. Terbit aroma bau sup ayam apabila tudung termos dibuka. Rezeki orang ‘demam’ nampaknya. Orang tak demam boleh join semangkuk juga. Berselera ketiga-tiganya menghirup sup ayam yang panas-panas itu. Sungguh menakjubkan, Zain berkebolehan memasak sup ayam sesedap ini. Masing-masing memuji.
Aleeya apatah lagi. Tersenyum simpul dia menghirup kuah sup ayam yang dimasakkan khas buat dirinya yang konon-konon demam itu. Teruk Zain kena kencing hari ini. Memang dia percaya bulat-bulat apa yang Anis katakan tadi. Anis memang patut dapat markah extra daripada juri penilai di atas keberkesanan lakonannya tadi. Di dalam hati, dihambat juga rasa bersalah. Sampainya hati aku, memain-mainkan Zain yang baik itu. Terharu pun yer jugak. Ini pertama kali, seorang lelaki datang menghantar makanan kepada aku apabila mengetahui aku sedang ‘sakit’. Dengan Azizul dahulu, tidak pernah sekalipun dia berbuat begitu. Bahkan ketika tragedi jatuh motor sebelum SPM itu pun, Azizul juga join abah dan emak sama-sama marahkan aku. Sikit pun Azizul tidak menunjukkan rasa simpatinya pada aku yang ketika itu sudah bercalar balar dan bertampal di sini sana. Itu Azizul. Yang terang-terangan ketika itu merupakan kekasih hati pun tidak pernah mengambil berat seperti Zain yang hanya sekadar ‘kawan’. Errmm.. Aleeya mengeluh perlahan. Tak apa lah. Nanti masa Hari Raya, aku mintak maaf lah dengan Zain sebab menipu dia pada hari ini.

5 comments:

Anonymous said...

hahaha... lwk la... blh bergegar opis ni bila bc citer awk...

wosamurai said...

sambung lagi...
syok la citer ni...
huhuhu...

nana_yoong said...

besh.. mencuit hati.. btl la.. pompuan ni mudah cair kalu org care kat die. hehe

miraclecncr said...

salam....
best la...
zain tu baek hati tol...
kalo mcm ni sy pun tepikat..
he...he..

Aya-san said...

besh 3x...
zain baek sgt.. luv 'im..
hehehe...