Thursday, May 28, 2009

Istimewa Dari BPMA

Dia dan orang tue berjumpa di majlis perkahwinan pelanggan Kak Ana. Dia dan orang tue asalnya bukannya sebulu. Namun kalau orang tue dah menghulurkan salam perkenalan, dia pun tak adalah nak jual mahal sangat. Jalan ajerlah. Sebab dia bukan jenis orang sombong yang eksen tak bertempat.

Dia dan orang tue bermula sekadar kawan biasa, kemudian dia dan orang tue mula masuk fasa teman tapi mesra. Orang tue kata sayang. Orang tue kata cinta. Tapi dia blur tak tau nak kata apa sebab dia tak tau apa yang dia rasa. Yang dia tahu dia fobia untuk jatuh cinta sebab dia takut kena tinggal, dia takut kuciwa macam apa yang pernah dia lalui sebelum ini. Dia jadi sangat confius.

Tiba-tiba badai datang melanda. Dari teman tapi mesra jadi musuh yang langsung tak boleh tengok muka. Jauh di mata, perlukah jauh di hati juga? Namun dalam ribut taufan itu, rindu tetap bertandang dihati, sayang sudah sedia bertenggek di jiwa. Kenapa di bina tembok ego antara hati-hati ini jika bahagia itu sudah berada di depan mata?

Lalu siapakah yang harus mengambil inisiatif untuk tolong ‘shampookan’ hubungan ini. Biar yang simpul dileraikan, biar yang kusut dilembutkan, biar yang serabut dirapikan. Biar jadi wangi macam sediakala. Dia ker? Orang tue ker? Kak Ana? Rozy? Azizul?......

[guna jari pun boleh!!!..]

Dia:~Nurul Aleeya~

Orang tue:~Mohd Zain~

5 comments:

cucuratap said...

wah..wah..wah..
dah terbau kulit buku ni~=)

keSENGALan teserlah.. said...

waaaaaa...
sinop blakang buku ker??
haha..
nieh yg xsaba nk bli nieh..
ble kuar??

alkene said...

rindu dgn zain & aleeya
bile BPMA ada kat pasaran?

bulanhijau said...

BPMA print version ea??

wawawawa
suke2
=P

MaY_LiN said...

huhuhuhu