Friday, February 4, 2011

YESS BOSS!! BAB 22

“Yess? You cari I ker?” Tegur gadis itu.
Aryana mengangguk. Dia pandang gadis tinggi lampai ini atas bawah. Astagfirullahazim. Semalam walaupun pakaiannya sahaja yang nampak ketat sekurang-kurangnya masih lagi menutup ‘urat’. Tetapi hari ini kenapalah pakai baju fesyen ‘adik kecik’. Aryana terasa mahu menutup mata apabila tanpa sengaja terlihat bahagian lurah yang memang jelas kelihatan akibat baju fesyen berkemban itu hampir jatuh sedikit. Bos dari dulu, kini dan selamanya citarasanya memang tidak pernah berubah. Ini jika Datin Rokiah Kamsan tahu dialah yang bertanggungjawab menjadi penghubung dua orang makhluk ini mahu tengkuknya dikerat-kerat oleh mak datin tu.
“You yang dengan lelaki semalam tu kan? Di hotel semalam?” Mellina bertanya mahu memastikan adakah ini gadis yang sama dia berjumpa semalam.
Aryana mengangguk lagi.
“Cik Mellina, saya datang bagi pihak bos saya. Saya tanya, Cik Mellina jawab ajerlah. Menyenangkan kerja saya, dan menyenangkan kerja Cik Mellina juga.” Aryana berkata polos. Arah terus menuju kepada tujuan asal dia dihantar ke mari – bos menyuruh dia pergi merisik Cik Mellina yang cantik manis tapi seksi ini.
“What!!” Mellina mempamer aksi sedikit terkejut dengan kata-kata gadis ini.
“Bertenang yer Cik Mellina.” Aryana menenangkan keadaan Cik Mellina yang baru lepas terkejut sebentar tadi. Dia faham apa perasaan Mellina. Kalau ada yang tiba-tiba datang merisik tanpa memberitahu waktu dan masa yang sesuai siapa-siapa pun akan terkejut. Sudahlah merisik untuk dijadikan kekasih. Orang-orang zaman sekarang. Itu pun nak main risik-risik. Kalau gentleman datanglah depan-depan.
Buku catatan dikeluarkan dari beg tangan. Gayanya sekarang Aryana bukan lagi seperti seorang setiausaha, tapi lebih kepada macam gaya Norma Becok pulak. Macam wartawan yang suka main terjah-terjah untuk mendapatkan gosip artis fofular gitu.
“Cik dah kahwin?” Aryana menyoal.
“Nope.” Jawab Mellina sepatah.
“Good. Dah bertunang?” Terus Aryana menyoal.
“Belum.” Jawab Mellina lagi.
“Bagus. Ada boyfriend?” Soalan Aryana tidak habis lagi.
“No.” Mellina menjawab.
Aryana menutup buku ditangan setelah selesai mencatit segala maklumat yang baru diperolehi tadi. Soalan yang bos suruh tanya telah selesai dijawab dengan baik oleh Cik Mellina.
“Good. Melihat dari maklumat yang saya peroleh tadi, nampaknya memang kena sangatlah Cik Mellina dengan bos saya tu yang masih single tu.” Aryana berkata dengan senyuman menarik dibibir.
“So yang semalam tu bos awak ah.” Soal Mellina inginkan kepastian lagi sekali walaupun di awal bicara gadis ini tadi ada dia berkata target utamanya itu adalah bos gadis ini.
Aryana mengangguk.
“Single lagilah?” Mellina mula menunjukkan minat.
“Single.” Balas Aryana.
“Available?” Mellina inginkan kepastian.
“Of courselah available. Kalau tak, tak adalah saya datang hari ini.” Jawab Aryana.
Mellina tersenyum sinis. Melihat datangnya Aryana ke sini hari ini memudahkan urusannya. Ternyata jugak, lelaki itu mudah sangat jatuh cair dengan perempuan tanpa perlu dia menggunakan taktik yang lain pula.
“Okeylah Cik Mellina. Kerja saya pun sudah selesai. Ini dari bos saya untuk Cik Mellina.”
Aryana mengeluarkan kad ucapan dan bunga ros dari dalam begnya.
Mellina menyambut kad berwarna manis itu dan tiga kuntum bunga ros yang sudah layu akibat berkuap di dalam beg gadis itu. Kad dibuka lalu dibaca.
“Gentleman.” Mellina bersuara halus namun masih jelas dipendengaran Aryana. Di dalam hati Aryana sudah ketawa terbahak-bahak. Cuba dia control keadaan agar tawanya itu tidak lepas di sini. Gentleman konon… Nasiblah Cik Mellina oi….
“Okey Cik Mellina. Saya dah tak ada benda yang nak dibincangkan lagi. Kerja saya pun sudah selesai. Saya balik dululah.” Pinta Aryana. Tidak kuasa dia mahu berlama-lama di sini. Dia ke sini pun hanya bos sahaja yang tahu. Kalaulah Datuk Maarof tahu yang perangai dia dengan bos sudah jadi dua kali lima, masak jadinya.
“Okey.” Mellina menghantar menghantar Aryana ke muka pintu butiknya.
“Kalau you berminat dengan baju-baju yang ada di dalam butik I, bolehlah beli. Sebab you teman sekerja Ilham I boleh bagi special offer.” Tawar Mellina sebelum Aryana keluar.
Aryana yang mendengar tawaran hebat itu hanya mampu tersengih. Pandangannya cuba mengitari sekilas baju-baju yang terdapat di dalam butik milik Mellina. Nak mati?? Ini kalau tahu dek opah dia pakai baju-baju fesyen tak cukup kain sah kena penggal dengan parang.
“Saya balik dulu. Nanti kalau senang-senang Cik Mellina boleh call bos saya tu. Pasti dia berbesar hati menerima panggilan telefon dari Cik Mellina yang cantik manis ini.” Kata Aryana. Dia ingat pesanan bos. Jika berkata dengan Cik Mellina ini jangan lupa selitkan juga perkataan cantik manis itu. Macam-macam betul bos ni… “Saya jamin Cik Mellina. Ini yang terbaik.” Sambung Aryana lagi. Cuba menaikkan mata saham bos di hadapan Cik Mellina.
Mellina ketawa mendengar kata-kata Aryana itu. Jauh Aryana meninggalkan butiknya, dia tersenyum puas. Puas seperti dia baru selesai mendapatkan apa yang dia inginkan. Lantas tangannya laju mendail nombor pada Iphone yang sedari tadi memang sudah ditangan.



Baca jer okey! :P



Luvs,

Eila.

21 comments:

miznza84 said...

aduiii x abis2 lagi perangai gatai pantang nmpak pompuan seksi cpat je masuk jarum...

cactaceous opuntia said...

writer...lame gile xkluarcte ni...

aqilah said...

nak lagi..............

MaY_LiN said...

amboi bos..
makin hati la PA bos tu..

MaY_LiN said...

amboi bos..
makan hati la PA bos tu..

cikdidasyuhada said...

wah! bek nye la yana 2..smpai g buat kajian g2..ilham 2 x nmpk ke yana? ish..geram rase..

*x puas bace..huuuu~

IVORYGINGER said...

jahanam la ilham hidup ko. pompuan yg ko suka smuanya pisau cukur. padan muka. cuba la ko buka mata ko luas2x ckit. depan mata dah ada permata yg sgt bnilai. napa la ko buta. nyampah tul ngan ilham.

roJakHangiT said...

lamenye nunggu cite nih.. xper..besh2..cpt2 la cont. lagi!..

izora said...

BEST2..cpt la smbung...! x sbar mnggu nie...=)

Anonymous said...

nak lagi...

heart day said...

tadi nak cari bab 23 x de la..

x sbr la nk baca yng 2uh ..

Anonymous said...

bila nak post bab 23...x saba nak bce...

Anonymous said...

Bab 23tak ade ag keeeeeee ?!

Anonymous said...

npa cite ni xabis

Anonymous said...

mana bab 23?

Anonymous said...

Assalamualaikum..bab 23 x de ke?

Nur Husna said...

salam...bab 23 xde ke???tlglah msuk kan cite tu lam ni ...

Nur Husna said...

salam...bab 23 xde ke???tlglah mskkan cite tu dlm ni...please I hope u can handle it...semua org x sbr nk bce novel u..

Anonymous said...

Alaa , mana bab 23 ..

Ee Mas said...

bru nk lyan..bab 23 plk xde..

Anonymous said...

ishh..ngh syok lyan bab 23 plk xde..adusss