Friday, July 1, 2011

Calon Jodoh Untuk Adik 14

BAB 14
Mata dipejam celik beberapa kali. Putaran kipas siling di dalam bilik langsung tidak membuatkan dia berasa mengantuk. Selalunya, diwaktu begini dia sudah jauh dibuai mimpi kerana esok adalah hari bekerja. Jarang dia berjaga lewat malam pada hari bekerja. Tidur lewat akan membuatkan dia mengantuk di siang hari.
Izlan bangun dari katil. Tidak boleh jadi. Dia ke dapur untuk mengambil segelas air. Harap-harap bolehlah tidur selepas ini.
Gagal. Mata dipejam celik beberapa kali lagi. Aduh! Bantal ditekup di muka. Kenapalah wajah itu menjelma. Izlan rungsing kenapa mindanya bermain-main dengan wajah Seri Arisa yang dia ketemu siang tadi. Seri Arisa yang memakai baju bunga-bunga bersama cekak rambut pink ada rama-rama seekor di kepala. Seri Arisa yang lain benar dengan perempuan gila yang menyerangnya dahulu.
Izlan mencuba lagi menghilangkan wajah itu. Risau pula. Dikala bulan mengambang dia menjadi mabuk dengan wajah seorang gadis. Akhirnya tanpa sedar dia tertidur sendiri. Entah pukul berapalah dia masuk tidur. Bahananya, hari ini dia mengantuk di pejabat!

1 comment:

cikdidasyuhada said...

pendeknye..x cukup..hehehe