Friday, September 5, 2014

Yes Ma'am : Part 1 : Bab 9

Bab 9


“Kau orang berdua ni kalau tak bergaduh agak tak berwarna warni kan rumah tangga. Akak pun tak faham. Agaknya memang hobi laki bini kut suka mencari pasal dan dipasalkan…”

Aryana mencemik mendengar bebelan kakak iparnya dihujung talian. Ingat apabila menghubungi Kak Amani kebarangkalian nak mendengar bebelan yang mencairkan tahi telinga boleh dikurangkan sedikit, tetapi nampaknya semua orang sudah bosan dengan drama rumahtangganya dengan Ilham yang dari dulu sampai sekarang ada sahaja perkara yang hendak digaduhkan.

“Kak Nani, masalahnya adik kesayangan Kak Nani tu over. Yana merajuk dua hari ajer kak. Dia merajuk sampai dah masuk hari ke lima ni kak. Apa cerita?”

“Ceritanya lain kali jangan nak main serkap jarang ajer. Siasat dulu. Kalau Kak Nani pun Kak Nani bengang kena tuduh macam tu. Ada ker kata Qistina Zara tu teringinkan suami Yana. Sah-sahlah Qistina, Ilham dengan Nadim tu berkawan sejak dari sekolah lagi.”

“Masa tu manalah Yana tahu. Dah bercakap dengan suami Yana daring semacam ajer. Mestilah dalam kepala Yana ni asyik fikir yang bukan-bukan.” Selar Aryana tidak mahu mengaku kesalahanya.

“Cubalah percaya suami tu sikit.”

“Alahh…Kak Nani cakap senanglah, tak jadi pada Kak Nani. Cer kalau ada perempuan yang lagi hot dari Kak Nani berBuchuk-Buchuk dengan Abang Arman, apa perasaan Kak Nani?” Aryana menguji.

Amani diam di hujung talian. Mencerna kata-kata Aryana.

“Hah…Diam tu. Mesti tak tahu nak jawab apa kan.” Tangkas Aryana menjawab sendiri bagi soalannya tadi. Tidak perlu berlagak sok suci mahu redha bila tengok ada perempuan lain yang lebih hot bermanja-manja dengan suami sendiri. Aryana mengakui, dia tipikal isteri-isteri yang akan cepat melenting dan mudah cemburu kalau dah ada perempuan gedik menyendeng pada suaminya.

“Eh Yana ni. Ni masalah Yana dengan Ilham tau. Dah kenapa pulak nak serkap Kak Nani macam tu.” Getus Amani geram apabila tidak semena-mena Aryana menarik dia juga ke dalam masalah rumahtangga mereka.

Aryana mencebek. Mulutnya kumat kamit, ,mengajuk kata-kata Kak Amani tanpa mengeluarkan suara.

“Eh Kak Nani. Okeylah. Abang Am dah balik tu. Nanti kita sambung okey. Assalamualaikum.” Aryana cepat-cepat mematikan panggilan apabila mendengar deruan enjin kereta Ilham telah memasuki ke ruang garaj rumah. Rambut dikemaskan. Kain batik yang dipakai dibetulkan kedudukannya.

“Eh…Abang dah balik.” Aryana menyambut dengan senyuman mesra, namun respond yang diterima agak mengecewakan apabila Ilham sekadar berlalu tanpa menghiraukan dia di muka pintu.

Aryana urut dada. Dia tahan sabar.

“Abang dah makan. Hari ni Yana masak lauk kegemaran abang tau.” Tutur Aryana tidak mahu mudah mengalah. Kali ini biarlah Aryana yang memujuk Ilham. Ada benar kata Kak Amani, Ilham merajuk sebab salah dia juga. Main tembak terus tanpa nak siasat betul-betul.

Ilham masih membatukan diri. Dia naik ke atas.

Aryana buat muka. Dia pujuk hati supaya bersabar lagi. Langkah Ilham diekori dari belakang.

“Merajuklah sangat. Bila time nak tidur pandai pulak datang dekat!” Getus Aryana dalam hati.

“Abang….” Meleret-leret suara Aryana memanggil Ilham yang masih batu.

Ilham kekal seperti tadi. Dia mahu tengok bagaimana kesungguhan Aryana mahu memujuk dia kembali. Sesekali isteri kena diajar.

Ilham tarik tuala dari penyangkut, tanpa ambil kisah Aryana yang tersengih-sengih sambil buat muka comel terus dia melilit tuala tersebut separas pinggang sebelum seluar track ditanggalkan.

Aryana mengetap bibir. Bukan main besar-besaran tunjuk perasaan Ilham mengalahkan dia pulak. Memandangkan anak-anak semua sudah dieksport ke rumah mama agar tak ada gangguan untuk makan malam istimewa dia dan Ilham malam ini, rasanya inilah masa yang sesuai untuk dia guna cara yang terakhir untuk memujuk Ilham.

Melihat Ilham yang masih bersifat jual mahal, bibir Aryana menguntum sengih nakal. Ketika suaminya itu mahu membuka pintu bilik mandi pantas dua belah tangan merangkul erat pinggang Ilham dari belakang.

Ilham yang terkejut dengan tindakan Aryana itu meninggikan suaranya. “Apa ni Yana?” Soal Ilham sambil berusaha melepaskan rangkulan Aryana yang sangat kemas itu.

“Tak mahu lepas. Selagi abang masih nak merajuk, Yana taknak lepas.” Ujar Aryana.

Ilham mengetap bibir. Dengan sekuat tenaga dia leraikan juga rangkulan tangan Aryana yang kemas itu. Ilham berpaling sambil bercekak pinggang melihat muka selamba Aryana yang tersengih-sengih.

“Jadi ini taktik last lah nak pujuk abang?” Soalnya.

“Tak. Ada satu lagi taktik.” Kening Aryana menari ronggeng.

Dahi Ilham berkerut.

Cupp!!

Satu ciuman hinggap di pipi kanan Ilham.

Mata Ilham terbeliak. Tangan kanan meraba pipi yang baru dicium oleh Aryana.

“Tak cukup? Merajuk lagi?” Soal Aryana bertalu.

Cupp!!

Satu lagi ciuman hinggap di pipi kiri Ilham pula.

Dua belah tangan Ilham meraba pipinya.

“Abang mandi pakai sabun wangi-wangi dulu ya.” Suara Ilham nakal menuturkan sebelum dia masuk ke dalam bilik air untuk mandi.



Sementara menanti Ilham siap mandi Aryana sibuk membetul-betulkan rambutnya. Malam ini tiada kain batik ataupun baju kelawar. Sengaja Aryana mengubah gaya sedikit. Baju tidur masa mula-mula kahwin dulu sudah tersarung pada badan. Ketat sikit tapi masih muat. Fikir Aryana apabila melihat penampilan diri yang seksi di hadapan cermin. Harap-harap janganlah benang pada baju tidur ini tetas… Fikir Aryana sambil ketawa kecil.

Bunyi telefon bimbit Ilham yang berdering membuatkan Aryana berhenti menilik diri di hadapan cermin. Telefon bimbit suaminya dicapai. Dahi Aryana berkerut melihat nombor yang tidak dikenali naik di skrin telefon bimbit. Jari menolak lembut pada touch skrin sebelum telefon dipekap ke telinga.

“Assalamualaikum. Hello…” Ujar Aryana.

“Hello…Abang Am ada.”

Mendengar suara manja lemak merdu dihujung talian membuatkan mata Aryana automatik membulat. “Abang Am? Siapa nih?” Aryana bersuara agak garang. Kurang senang apabila ada perempuan lain nak berabang-abang dengan Ilham.

“Sherry.”

“Sherry mana pulak nih.”

“Sherry cikgu tarian sebelah gym yang selalu Abang Am pergi tu lah. You ni siapa. Orang gaji dia ker?”

Mulut Aryana ternganga luas. “What? Orang gaji. You tahu tak hanya orang yang gatal ajer yang sibuk telefon suami orang malam-malam. I wife Ilham.” Tutur Aryana garang.

“Owhhh… I tak tahu Am dah ada isteri. Dia tak pernah cakap pun. Maaflah. Kalau I tahu dia suami orang I pun tak teringin nak layan.” Tutur Sherry tergagap-gagap.

“Sekarang dah tahu kan, jadi jangan lagi nak telefon suami orang. Dah tak ada orang bujang lain lagi ker yang datang ke gym tu.” Aryana mula berceramah namun belum sempat dia menambah point-point penting untuk mengajar perempuan gatal itu talian telah dimatikan.

“Teetttttttt……………..”

Aryana pandang telefon yang sudah tidak bernyawa. “Dia letak? Letak sebelum sempat aku habiskan ceramah aku ni?” Aryana bercakap dengan telefon di telapak tangan.

“Siapa telefon tu Yana.” Ilham yang baru keluar dari bilik air menyoal sebaik melihat telefon bimbitnya berada di tangan Aryana. Tanpa mengesyaki apa-apa Ilham tersengih-sengih gatal sambil membuat senaman regangan badan.

“Sherry.” Aryana menjawab sepatah.

Ilham telan air liur. Serta merta senaman regangannya terhenti. Dia menghampiri Aryana. “Sherry mana?” Soalnya pura-pura tidak mengenali Sherry yang dimaksudkan Aryana itu.

“Abang tak payah nak pura-pura suci buat tak kenal. Patutlah sekarang ni rajin sangat abang pergi gym. Rupanya kat atas gym tu ada kelas tarian.”

“Yana abang tak pernah layanlah si Shery tu. Ni mesti kerja si Nadim tu.” Balas Ilham. Kurang ajar betul Nadim nih. Berani-berani jual nombor telefon aku pada si Sherry. Ilham mencemuh Nadim dalam hati. Kalau malam ni dia kempunan, memang siaplah Nadim dikerjakannya.

Mata Aryana mencerun memandang wajah Ilham yang terkebil-kebil sambil buat muka innocent. “Betul Yana. Ni memang kerja si Nadim. Abang tak pernah bagi nombor telefon abang pada perempuan lain.” Tutur Ilham bersungguh-sungguh.

“Tapi abang mesti pernah melayan juga kan. Kalau tak, takkanlah dia confident ajer nak telefon abang. Siapa berabang-abang bagai.” Selar Aryana.

“Takkanlah abang tak layan. Nanti dikatanya abang sombong.” Tanpa sedar automatik mulut Ilham menuturkan membuatkan bagai kilat Aryana berpaling memandangnya.

“Ehh… Yana ni. Mana ada.” Balas Ilham tergagap-gagap.

“Tengok tu. Tergagap-gagap. Betullah kan. Abang memang suka pergi ke sana sebab nak luaskan coverage kan.” Aryana cuba mengasak.

Ilham terkebil-kebil tidak mampu menjawab.

“Abang ingat Abang, abang jangan berani nak buat perangai lama abang tu balik.” Balas Aryana bernada sedikit skeptical.

“Yana ni. Takkanlah abang ni nak buat perangai lagi. Abang ni dah tua Yana.” Tutur Ilham.

Aryana mencebek. “Kalau dah tau diri tu dah tua baguslah. Abang jangan main-main dengan Yana tau abang. Kalau Yana dapat tau abang ada hubungan tak kiralah dengan Sherry ker Merry ker drebar lorry ker, siap abang Yana kerjakan.” Aryana bernada mengugut.

Ilham telan air liur. “Ya Allah Yana…. Takkan lah sampai macam tu sekali. Abang tak buatlah kerja-kerja tu semua. Abang dah pencen.” Balas Ilham.

Aryana sekadar menjeling tajam. Yer sangatlah tu dah pencen.

“Naa…Na…Yana percayakan abang kan…” Ilham memujuk. Aryana masih lagi tunjuk muka masam.

“Naa…Cepatlah Na. Abang dah wangi nih.” Suara nakal Ilham yang berbisik di tepi telinga membuatkan Aryana tergelak kecil.

“Ngee..Gatal.” Tangannya mengepit lengan Ilham.

Ilham mengaduh.

“Tunggu kejap. Nak tukar baju.” Balas Aryana seraya menarik baju kelawar yang dipakainya tadi dari penyangkut.

“Eh…Okey dah nih Yana.” Ilham menahan.

“Tak okey. Yana geli.” Balas Aryana ringkas sebelum cepat-cepat masuk ke dalam bilik mandi untuk menukar pakaian. Tadi tengah bengang-bengang dia dapat rasakan benang baju tidur seksi ini ada yang tertetas. Haih… Dari haru nanti lebih baiklah dia tukar ke baju kelawar balik.

Sebaik sahaja Aryana masuk ke dalam bilik air terus tangan mengurut dada dan melepaskan nafas lega.

“Huhh…Selamat..” Tutur Ilham perlahan.

“Abang jangan nak selamat sangat. Next time abang jangan lagi pergi gym dekat situ. Kalau nak bersenam, senam ajer dekat rumah.”

Mata Ilham terbeliak mendengar suara Aryan berteriak dari dalam bilik air.

“Haihh..Dasyat juga telinga bini aku ni.” Bisiknya sendiri. Bola mata juling ke atas.

Ilham mengajuk cakap Aryana yang memberi arahan berkuat kuasa serta merta itu.

“Yess ma’am!!!” Sengaja dia menjerit kuat biar satu rumah dengar. Huh!!









No comments: